Redresor baterie auto cu tiristori

La sugestia unui prieten care a gasit schema pe youtube ,am dat cautari mai multe pana am gasit un link cu shema si descrierea : https://xn--100–j4dau4ec0ao.xn--p1ai/moshhnoe-avtomaticheskoe-zaryadnoe-ustrojstvo-dlya-avto/?fbclid=IwAR2TTH0LKHC1lsIJEa1kgpGK23wsIXeNPOzmFfy4sDJkBZ3H9Z5zrnbYeS4 .

Analizind schema si cautand din componentele folosite an decis sa fac un cablaj si sa vad daca este functionala. Ca tiristori am folosit BT 151 iar ca diode de putere am folosisit diode duble recuperate din surse PC. Pentru ca pe schema era o dioda zener „3EZ10” si nu am avut disponibil am folosit o dioda de 10V /1W,se poate folosi diode zener gama 10 – 14 V /1 – 3W. Asta am gasit ulterior pe u forum rusesc. Este versiune cu o punte redresoare si untiristor de 25A. In loc de „VD 4 si VD5 ” se pune puntea redresoare ,iar in loc de tiristorii „VS 1 si VS2 ” se foloseste doar un tiristor. Inrest schema este la fel.

Schema este :

Lasă un comentariu